Pszichológiai elsősegély képzés
Mit takar a pszichológiai elsősegély és mikor alkalmazható?
Munkahelyi és a személyes környezetben egyaránt történhetnek sokkoló, traumatikus események. Ezekre épülve olyam váratlan, kezelhetetlennek tűnő krízishelyzetek alakulhatnak ki, mint a munkahelyi stressz, a zaklatás, „gyomorgörcs a légkörtől, elvárásoktól, határidőktől”, az asszertivitás nem elégséges volta, a párom nárcizmusa, családi feszültségek, tárgyi- és személyi veszteségek stb. A pszichológiai elsősegély alkalmazásával azonnal érzelmi, mentális támogatást tudunk nyújtani ismerőseinknek, munkatársainknak, barátainknak, családtagjainknak, de még önmagunknak is a nehéz, megrázó helyzettel való megküzdéshez és ezzel nagy eséllyel segíthetünk megelőzni aktuálisan a bajban lévő által nem is feltételezett későbbi komolyabb poszt traumás tüneteket, mint pl. alvás- és vérnyomászavarokat, folytonos ingerlékenységet, cselekvésképtelenséget (lustaság), munkahelyi kimaradásokat, folytonos migrént, kilátástalanságot. A pszichológiai elsősegély (Psychological First Aid, PFA) nem lelkizés, hanem hatékony feszültségcsökkentő és megküzdést serkentő módszer.
Aki elsajátítja a pszichológiai elsősegély alapjait, útmutatót kap ahhoz, hogyan tudja a legtámogatóbb dolgokat mondani és tenni egy emberért, aki súlyos negatív stressz hatása alatt áll. Így a kezdeti nehéz körülmények során a traumát átélt személy időben kaphat segítséget, ezzel megtámogatva a rövid és hosszú távú adaptációját.
A pszichológiai elsősegély egy olyan támogató és együttérző jelenlét, segítség, aminek három célja van
- stabilizálás (biztonságot teremteni, megakadályozni a helyzet romlását)
- enyhíteni az akut negatív stresszt
- elősegíteni a további szakszerű segítséghez való hozzájutást, amennyiben szükséges
A képzés célja:
A képzést sikeresen teljesítők érteni fogják a trauma hatásait és a leghatékonyabb stratégiákat, amelyek segíthetik a megküzdést, beleértve a biztonság megteremtését és az érzelmi komfort és támogatás nyújtását és olyan gyakorlati tanácsot és segítséget tudnak felajánlani, ami a munkatárs azonnali szükségleteit célozza.
A képzés tematikája:
- A pszichológiai elsősegély a segítségnyújtás rendszerében – a tevékenység jelentősége. Milyen helyzetekben fontos?
- Mi tulajdonképpen a pszichológiai elsősegély?
- Ki végezheti, ki képes rá?
- Jelentős fogalmak tisztázása (trauma, krízis, konfliktus, veszteség, gyász). Ezen jelenségek közötti összefüggések.
- A trauma, veszteség megélésének testi, érzelmi, viselkedésbeli jelei.
- A trauma megélésének és feldolgozási kísérletének fázisai, szakaszai, folyamata.
- A pszichológiai elsősegélynyújtás folyamata lépésről-lépésre.
- Mit tehetünk, mondhatunk, és mit ne tegyünk, ne mondjunk pszichológiai elsősegély esetén.
- A segítő támogatása, segítése.
Mind a kilenc, modul interaktív és megoldás-orientált. Mindegyik téma gyakorlatiasan kerül feltérképezésre. Az elmélet-gyakorlat aránya kb. 50-50%.
Bekapcsolódás feltételei:
A képzési anyag elsajátításához semmilyen előképzettség vagy tudás nem szükséges.
Értékelés, a képzés sikeres elvégzésével megszerezhető dokumentum:
A képzés sikeres elvégzését TANÚSÍTVÁNY igazolja. A tanúsítvány kiállításának feltétele: részvétel a képzés teljes időtartamának legalább 80%-án.
Megjegyzés: Szabadpiaci képzés
A Traumaközpont felnőttképzési nyilvántartási száma: B/2020/003944
Jelenleg nem indítunk képzést!
Ha értesülni szeretne a következő képzésünkről, kérjük, írjon nekünk az info@traumakozpont.hu-ra. Köszönjük!
Panaszkezelés, ügyfélszolgálat:
Székhely és panaszügyintézés helye:
1133 Budapest, Kárpát utca 1/b,, 6. emelet, kapucsengő: 128
E-mail: info@traumakozpont.hu
Panaszkezelés esetén az 1997. évi CLV. törvény a fogyasztóvédelemről irányelvei a mérvadóak.
Továbbá a Traumaközpont munkatársai számára a szakmai etikai kódex betartása kötelező.
*A Traumaközpont fenntartja a jogot, hogy a képzést csak megfelelő létszám esetén indítja.
A képzést sikeresen teljesítők érteni fogják a trauma hatásait és a leghatékonyabb stratégiákat, amelyek segíthetik a megküzdést, beleértve a biztonság megteremtését és az érzelmi komfort és támogatás nyújtását és olyan gyakorlati tanácsot és segítséget tudnak felajánlani, ami a munkatárs azonnali szükségleteit célozza.