Blog

Mentális egészség megőrzése és pszichológiai elsősegély koronavírus idején

2020. március 13.

COVID-19 nem csak egy új típusú vírus, hanem egy számunkra új típusú krízisállapot is, ami napról napra jobban meghatározza a hétköznapjainkat. Mit tehetünk mentális egészségünkért krízishelyzetben és hogyan tudunk ebben másoknak segíteni? Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) ajánlása alapján összeszedtünk pár megfontolandó szempontot a járvánnyal kapcsolatos stresszhelyzet kezelésére.

Pszichológiai elsősegélynyújtás a munkahelyen

2020. február 17.

A pszichológiai elsősegélynyújtás még viszonylag ismeretlen fogalom hazánkban, sok vállalatnál azonban már alapvető, hogy foglalkoznak a témával. Úgy képzeljük el, mint az orvosi elsősegélynyújtást, csak lelki szinten – mikor olyan rendkívüli helyzet lép fel, amely traumát vált ki az elszenvedő félből, így azonnali segítségre szorul. A profession.hu cikke a Traumaközpont szakemberével, Sebestyén Árpáddal.

A pszichológiai elsősegély fontossága a munkahelyeken

2019. október 09.

Az egészségügyi elsősegély készségszintű ismerete feltétele az autóvezetői jogosítvány megszerzésének és rengeteg munkahely képez és jelöl ki felelős elsősegélynyújtókat, amely a vállalat méretétől és a tevékenységtől függően jogi kötelessége is a munkáltatónak. Abban tehát nincs vita, hogy a vállalatoknak komolyan kell venniük az elsősegélyt és ennek érdekében lépéseket kell tenniük.

Mentális egészség a munkahelyen: a prevenció és a tájékozottság fontossága

2019. október 08.

A munkahelyi hiányzások közel fele mentális eredetű tünetekhez köthető. A magas arány mellett a munkahelyek hozzáállását jól jelzi, hogy a mentális probléma miatti hiányzásoknak a nagy részében más okot jelentenek le a munkáltatónál. A mentális egészség munkahelyi aspektusaival kapcsolatos proaktív, prevencióra épülő megközelítés mellett számos gazdasági és pszichológiai érv szól.

Munkahelyi zaklatás – “nem az én ügyem”

2019. október 08.

Vagy mégis? Egyre több időt töltünk a munkahelyünkön, ahol felnőtt, érett emberek között lehetünk egész nap, azt csinálhatjuk, amihez értünk - jó esetben még szeretjük is. Elvben tehát minden adott ahhoz, hogy jól érezzük magunkat. A gyakorlat mégis azt mutatja, hogy nem szárnyal a munkahelyi elégedettség, és egyre több stresszfaktorral kell megküzdenünk a munkahelyünkön.

Amikor megelőzni már késő: a burnout, azaz kiégés felismerése és kezelése

2019. március 01.

Csökkent munkakedv, a teljesítmény és motiváció hanyatlása, a „nem vagyok rá képes” érzés. Huzamos ideig tartó stressz, a munka során az átlagosnál nagyobb mértékű empátia igénye és elégtelen szervezeti folyamatok is vezethetnek kiégéshez. Mik a tünetek és mit lehet tenni ellene? Olvassa el bejegyzésünket.